torsdag den 2. februar 2012

Til middag hos..

God aften kære læsere :-) 

Jeg beklager virkelig den manglende blogging, men jeg har simpelthen så travlt og kan mærke, at det er hårdt at være startet i skole igen. Det skyldes til dels de meget lange skoledage og job. Jeg har heldigvis fået mig en friweekend, hvor jeg bare kan slappe af (eller næsten). Lørdag får jeg nemlig besøg af tre skønne piger, hvor jeg skal sørge for at servere en tre-retters-middag. Det bliver noget af en udfordring, men jeg glæder mig meget til at vise pigerne resultatet og ikke mindst jer. Jeg vil helst sikkert komme til at uploade nogle billeder af menuen, men imens kan I "savle" lidt over menuen. Jeg er i hvert tilfælde mere end tilfreds med sammensætningen.. 

Aftenens menu kommer til at bestå af: 
 
Velkomstdrink og snack: Asti med frosne vindruer og appelsin. Jeg vil pynte kanten med sukker. Jeg vil derudover servere jordbær med mørk chokolade og kokos.

Forret: Carpaccio med rucolasalat, olivenolie, pinjekerner og parmasanost. Derudover serveres der hjemmelavet ciabattabrød med pesto, serranoskinke, mozarella og tomat samt bruschetta med tomat, hvidløg, tomat og basilikum. 

Hovedretten: Italiensk inspireret ovnkartofler i skiver med olie, hvidløg, sesamfrø, timian, paprika mv. Dertil serveres kyllingebryst med pesto, serranoskinke og mozarella samt en tomatsalat som består af tomat, mozarella og avokado. Der vil blive serveret en paprikasauce og hjemmelavet foccaciabrød.   

Dessert: Chokoladefondant med vaniljeis samt små jordbærsorbetis.  

Hvad synes I om menuen kære læsere? Tror I det vil falde i god jord? Jeg håber i hvert tilfælde. Jeg glæder mig til at vise jer om min aftenen blev vellykket. Vi blogges ved i morgen, hvor jeg vil tage fat på noget lidt mere spændende ;-) Kæmpe knus til alle derude :-)
Love Maise

2 kommentarer:

  1. Det lyder vel nok hyggeligt :-) og sikke en god menu !

    SvarSlet
  2. Pigerne var i hvert tilfælde mere end tilfreds med menuen, så det var bare dejligt :-)

    SvarSlet