fredag den 30. marts 2012

Guide: Second hand-butikker i Aarhus

Dagens indlæg kommer i dag til at omhandle en guide til at finde second hand-butikker i Aarhus. Jeg er fuldstændig ny pÃ¥ dette omrÃ¥de, og har derfor ingen erfaring om, hvor man gør det bedste kup. Jeg vil derfor bruge dette indlæg til at give jer derude en guide til, hvor man evt. kunne tage hen for at finde en mulig second hand-butik. Jeg vil dog ikke kunne være i stand til at besvare om butikken er god eller ej. Denne guide skal ogsÃ¥ hjælpe mig selv til at teste de mange fantastiske second hand-butikker ud, som findes her i kære Aarhus. Jeg vil dog efterhÃ¥nden, som jeg fÃ¥r tid, tjekke de forskellige butikker ud, og sÃ¥ vil jeg komme med min anmeldelse pÃ¥, om dette ville være et godt sted at tage hen. Men først og fremmest vil jeg præsentere de second hand-butikker, som jeg kun har hørt noget positivt om. 

 FUND, Fredensgade 42

FUND, er en hyggelig lille second hand butik, som ligger i Fredensgade. I denne butik kan du finde hÃ¥ndplukkede kjoler, jakker og sko. Indehaveren har som oftest fundet varerne i udlandet, hvilket er grunden til, at der altid er vilde fund at gøre. FUND er ogsÃ¥ en af byens mest populære second hand butikker, og man kan derfor risikere at skulle kæmpe med andre vintage-elskere. 



So Ein Ding, Nørre Allé 17 
So Ein Ding er en af de ældste second hand-butikker her i Aarhus, og skulle eftersigende være et besøg værd. Butikken bugner af kjoler, sko og tasker. Priserne er SU-venlige, men ikke i den lave ende af genbrugsskalaen.  


   

Blå Kors Genbrug, Paludan-Müllersvej 38-40

Blå Kors Genbrug er en del af Blå Kors Danmark, som har til formål at hjælpe mennesker, hvis liv er skadet af rusmidler. Hos Blå Kors skulle der være gode muligheder for at finde et godt kup, hvad enten du søger en flot gammel ramme eller antik lampe. Derudover er det også et godt sted at finde smart tøj til næsten ingen penge. Pengene går som sagt til mennesker, som har skadet deres liv ved rusmidler, og det giver dig derfor muligheden for at støtte et godt formål, samtidig med at du shopper. Desuden giver butikken i Aarhus 10 % i studierabat.

dengang, Graven 24

Den second hand-butik ligger i Latinerkvarteret, og er en  af byens smarteste genbrugsforretninger. Butikken skulle være en oplevelse at besøge pÃ¥ grund af dens indbydende lokaler med bløde sofaer og dybe stole, som giver anledning til samtale og improviserede modeshows for veninderne. Derudover er tøjet ikke redesignet, hvilket gør det muligt at give det gamle tøj et helt nyt liv. Priserne pÃ¥ varerne er holdt lave for at gøre plads til nye varer i butikken.

Second hand bazar, Studenterhuset, Nordre Ringgade 3
 
Den første lørdag i hvert mÃ¥ned bliver Studenterhuset pÃ¥ Nordre Ringgade fyldt med vintagetøj, sko og meget mere. Her er det muligt at finde et par Marc Jacobs sko til næsten ingen ting eller et par unikke øreringe. Du har ogsÃ¥ selv mulighed for at fÃ¥ ryddet ud i klædeskabet, da man kan opstille en stand for 150 kroner derude. Priserne er generelt lave, og det er muligt at finde rigtig fedt second hand-tøj. 

Det var mit bud pÃ¥ second hand-butikker, som helt sikkert kunne være spændende at tage et smut forbi. Jeg glæder mig meget til at tjekke butikkerne ud, og se om jeg ikke vil komme hjem med et godt kup. Hvis der skulle være nogle derude, som har mere erfaring end mig med dette emne, sÃ¥ skal I altsÃ¥ være mere end velkomne til at give jeres bud pÃ¥ en second hand-butik, som ville værd at tage et smut forbi. Ellers vil jeg hÃ¥be pÃ¥, at denne guide kan være med til at hjælpe os, som er nye pÃ¥ dette omrÃ¥de, men godt kunne tænke sig at prøve at gÃ¥ i en second hand-butik.(OBS! Billederne er forresten fundet pÃ¥ internettet og ikke fra selve butikkerne, hvis der var nogle derude, som lurede pÃ¥ dette!!)   
Love Maise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar